sobota 13. srpna 2016

Summer FOOD TIPS




Ahoj ! V létě mám radši spíše osvěžující, lehká jídla. Proto nečekejte žádné bůhví jak těžké recepty. Spíše tipy a jeden recept :)





  • Podle mě by se mělo jíst více zeleniny v zimě a ovoce v létě... je to samozřejmě na každém. Melouny, jahody, borůvky, maliny, ostružiny, třešně, hrozny.. 
  • Pokud Vás úplně nebaví : "Nakrajim si jabko", můžete zkusit smoothie. Jediné, co uděláte je rozmixování ovoce a třeba nějaké šťávy. Asi to každý zná. Já už jsem nějaké kombinace vychytala, nebo se inspirovala v prodejnách těchto pochoutech.
          - Meloun + pomerančový džus
          - Jahody + banán + jablko
          - Lesní plody + třtinový cukr + hrozny + pomerančový džus (na fotce)


         Můžete vymýšlet nespočet variant a to mě na tom osobně nejvíc baví!!

  • To asi každý zná, ale stejně to tu zmíním.

        - Potřebujeme: Mozzarela, rajčata, bazalka a olivový olej
        -Jediné, co uděláme je to, že nakrájíme rajčata a mozzarelu (mozzarela by se měla správně trhat), rozložíme na talíř, pokapeme olivovým olejem a poházíme na to bazalku



  •  Existuje spousty receptů na domácí zmrzlinu.. některé jsem taky vyzkoušela a byla výborná. Mám tu ale mnohem jednodušší a rychlejší tip.
        - Potřebujeme: Ovoce, mixér (musí zvládat rozmixovat zmrzlinu ! -led), třtinový cukr
        -Ovoce dáme na pár hodin zmrazit a poté rozmixujeme. Poté dáme směs do nějaké plastové                  krabičky (ideální bude od už snědené zmrzliny. Já jsem použila svačinovou.) a necháme při                  pokojové teplotě roztéct (ano, roztéct).
        -Do trošky vařící vody dáme cukr a za stálého míchání vytvoříme jakýsi sirup. Ten poté                        nalijeme do zmrzlinové hmoty, zamícháe a dáme mrazit. Jelikož nemám zmrzlinovač, simuluji            ho tak, že zmrzlinu každou cca půl hodinku zamíchám.
        


 






  • Tenhle recept není z mé hlavy, ale inspirovala jsem se foodblogerkou My Cooking Diary, kterou asi všichni znáte :) Je trošku pozměněný a tady je, jak jsem ho upekla já : 
         Budeme potřebovat :
         Na korpus:
         - 200g - BeBe dobré ráno
         - 80g - rozehřáté máslo

        Náplň:
        - 250g - Lučina
        - 100g - cukr moučka
        - 50g - smetana na šlehání
        - 50g - zakysaná smetana
        - 2 vejce
        - 1 lžička - bramborový škrob
        - kůra z 1/2 citronu
        - štáva z 1/2 citronu
        - maliny / borůvky / černý rybíz podle chuti


Troubu jsem předehřála na 180°C.

Sušenky jsem rozdrtila v mixéru a potom jsem k nim přidala ještě rozpuštěné máslo a zase promixovala. Potom jsem si vzala dortovou formu o průměru 20 cm a lžící jsem vytvořila ze sušenkové hmoty korpus (strany byly vysoké cca 5 cm). Nakonec jsem to strčila do lednice.

V misce jsem utřela sýry dohladka a poté jsem přidala cukr a vejce, promíchala jsem to. Potom jsem přidala smetany a citronovou kůru, šťávu a nakonec škrob.

Na ztuhlý korpus jsem nasypala většinu ovoce a na ně jsem nalila směs. Pár ovoce jsem poházela i nahoře, ale stále jsem si nechávala pár na ozdobu !!

Formu jsem pořádně obalila alobalem – strany a spodek. (tip: na stůl jsem si položila dva asi půlmetrové kusy alobalu do kříže a formu jsem dala do části, kde se alobal kříží. Přečnívající části alobalu jsem poté přiložila ke stranám a nějak jsem to zadělala)

Do hlubokého pekáče jsem nalila vroucí vodu (od oka, ale dejte pozor, aby se Vám po vložení formy nevylila) a formu obalenou alobalem jsem vložila do něj.


Cheesecake jsem pekla přibližně hodinu. Tady opravdu hodně závisí na tom, jakou máte troubu. Důležité je, aby se dortík po vyndání z trouby lehounce klepal uprostřed.
Nakonec jsem to ozdobila pár kousky ovoce na vrch :)

Na fotce je koláč který jsem dělala z mražených malin a ten byl taaak dobrýýý !


       
Dobrou chuť !



Žádné komentáře:

Okomentovat